琉璃柩

悠悠sama的文、音乐和其他
又拆又逆混乱邪恶特别挑剔
Deceiver of The Gods - Amon Amarth

一个过去不怎么听旋死的我自从看了Ensiferum的live之后开始沉迷维京民谣金属……插一句这场live太特么好看了,近几年看过的最佳现场,北欧人帅的我嗓子都喊发炎了。

扯回来,其实想说的是Amon Amarth2013年专辑里的同名主打歌,就是唱我大基神的,属于我基神的专嗷!封面的洛基也帅爆了!(感谢尼桑的推荐

自翻了歌词:

 

诸神中的欺诈者

 

自降临于斯,时时压制,迫我屈从。

我将在复仇的雷暴中扯下他们的圣冠。

阿斯加德是我故土,

异血者将推翻王权。

仇恨怒火焚烧我心,亦令我存于这世间。

阴暗抱负渴望挣脱束缚,我魂灵中的真谛,乃是巨人形体。

 

跪下吧,向我下跪,

死亡会给予汝等自由。

陨落吧,陨灭下坠,

复仇将无比甘美。

燃起暴戾的怒焰,我就是彼之世界的终结。

 

Deceiver of The Gods

Since I was born, they have kept me down,

They have forced me to conform.

I will tear down the holy crown in a vengefulthunderstorm,

It fills me with despise,

Fueling flames of violent rage,

I will be their world's demise.

 

Asgard's always been my home

But I'm of different blood

I will overthrow their throne

Deceiver, deceiver of the gods

 

All this rage, and all this hate,

It burns me deep inside,

And still it is, the only thing, keeping mealive.

Dark ambition within my heart and it'saching to break free

The one true nature of my soul, the giantlives in me.

 

Kneel!

You all shall kneel to me!

Or death will set you free!

You all shall kneel to me!

 

Fall!

You all shall fall to me!

Vengeance will be sweet!

You all shall fall to me!

 

Asgard's always been my home

But I'm of different blood

I will overthrow their throne

Deceiver of the gods


当然他们也唱过索尔的歌儿~

啊……好想写维京au的文,剧情我都想差不多了(。


评论(4)

热度(34)